menu

GolferIS

GolferIS

 

Tipy jak využít GolferIS Market k navýšení Vašich tržeb

Rozdíl mezi e-shopem, který prodává a tím, kde je zboží jen vystaveno, je mnohdy jen ve zdánlivě malých detailech. Poradíme Vám co dělat, abyste na Marketu skutečně prodávali.

Proč píšeme tento článek? Vidíme veliké rozdíly ve výkonu jednotlivých GolferIS Marketů.

Za poslední dva týdny jsme spustili několik Marketů a spolu s manažery hřišť a klubů sledujeme, kterak se někde daří prodávat a naopak někde on-line kšefty stojí. Rádi bychom Vás navedli na úspěšnou cestu od prvního dne, kdy budete Market využívat. Není to až taková věda.

Ukázka úspěšného upsell: Člen zaplatil poplatek na 2021 a zlákala ho nabídka permanentky na driving za 2 000Kč  a voucher za 1 200Kč.

Z našich zkušeností doporučujeme:

  • Pracujte s tím, jaká konkrétní produktová skladba se klientovi / členovi zobrazí pro vstupu na Market. Doporučujeme vytvořit kategorii produktů "Moje nabídka," aby klient věděl, že jste pro něj připravili nejrelevantnější a nejvýhodnější kousky z Marketu. Pamatujte, že jej potřebujete ihned zaujmout a dát mu pocit, že teď potřebuje uskutečnit nákup, jinak přijde o výhodu, kterou mu nabízíte.
  • Pokud přes Market vybíráte členské poplatky, dejte členovi vědět, že jen v tuto chvíli - při platbě poplatků a jen on (člen klubu) má možnost zakoupit si zvýhodněné produkty na sezónu. Ideálně člena o této jedinečné nabídce informujte v Newsletteru, který budete členům rozesílat.
  • Pracujte s jasně pojmenovanými produkty, používajte fotky a grafiku, který vybízí k nákupu. Dejte si na vizuální stránce záležet.
  • Využívejte časově omezených a limitovaných nabídek. Vyvolejte pocit, že právě teď je produkt nejvýhodnější. Víme, že někteří z Vás se brání slevám, podbízení,... Rozumíme tomu. Pokud chcete ale na Marketu skutečně prodávat a zvýšit Vaše tržby, je potřeba přistoupit k cenotvorbě velmi aktivně a dynamicky. Využijte začátku sezóny a prodávejte velké balíky fee, balonů na driving, lekcí s trenéry, zapůjčení buggy. Využijte toho, že má každý na začátku roku vysoká očekávání a dobře se prodávají produkty typu 50 košíků + 10 zdarma, 20 fee a 6 zdarma. Předplacené produkty jsou velmi cenné, proto se je nebojte zvýhodnit. Pokud by Vám rvali ruce, vždy můžete produkt přestat nabízet, zdražit jej nebo se poučit v budoucnu. Povětšínou ale tento problém naši klienti neřeší...
  • Můžete některé zboží zvýhodnit na Marketu oproti jiným prodejním kanálům a tím podpořit prodej, nebo toto zboží jinde vůbec nenabízet: "Zakoupíte pouze na našem e-shopu." Je to pro Vaše klienty nové nákupní místo. Je potřeba jej neustále komunikovat a na začátku tam skutečně nabízet velmi výhodné nabídky. Potřebujete je na Market naučit chodit v očekávání výhodného nákupi. Promiňte mi ten příměr, ale je to jako když myslivci zakrmují zvěř na louce pod posedem...
  • Jsme si vědomi, že samo naplnění Marketu produkty, příprava šablon textů a další práce spojené s přípravou ostrého startu zaberou nějaký čas. Nezapomínejte ale, že otevíráte obchod a do obchodu nestačí jen zavézt zboží, aby se prodávalo. Je  potřeba ho pěkně vystavit, nacenit a zákazníka nenechat z obchodu odejít bez tašky s nákupem. E-shop se v tomto od kamenné prodejny neliší. Jen je vše trochu obtížnější, jelikož musíte zaujmout a přesvědčit bez lidského faktoru šikovného prodavače/prodavačky. Zase tu prodavačku ale nemusíte platit (a proto můžete produkt zatraktivnit).
  • Rádi Vám poskytneme zpětnou vazbu před ostrým startem Vašeho Marketu. Na rovinu Vám řekneme, kde je potřeba udělat změny, abyste byli s výsledkem spokojeni. Zda se našimi doporučeními budete řídit, bude jen na Vás. Máme ale již několik příkladů, kde jsme měli možnost podílet se na skladbě produktů a jejich prezentaci. V porovnání s Markety, kde jsme tuto možnost nedostali, dosahují "naše řešení" násobných prodejů.

Ohledně prodejních tipů se obracejte na naši specialistku GolferIS Market, Janu Šteflovou. Jana bude mít s největší pravděpodobností na starosti také Vaši kompletní přípravu Marketu a tedy s ní můžete tyto otázky konzultovat průběžně.

Finální kontrolu Marketu před spuštěním provede na Vaše přání někdo z dvojice Martina Tvarůžková / Jirka Novosad.

Držíme Vám palce ve Vašich prodejích přes GolferIS Market a přidáváme soupis tipů a nápadů, jaké produkty můžete nabízet na Marketu. Ve skutečnosti jich jistě vymyslíte mnohem více.

Tipy na produkty na Marketu

Členství

  • roční poplatky jednorázové nebo i  ve variantě měsíčních / čtvrtletních splátek se strháváním částky z platební karty člena (jako u předplatného za aplikace jako jsou Spotify, HBO GO, Netflix,...)
  • roční členství (opět ve variantách jednorázové platby nebo splátek)
  • časově omezené členství (letní prázdniny, jaro, podzim,...)
  • členství s omezeným počtem her (5 her za sezónu)
  • a mnoho dalších variant dle Vašeho ceníku a invence

Předplacené produkty hra

  • kredit na hru
  • hrací karta na počet her
  • neomezená hra na sezónu nebo časově omezená (jen léto, jen jaro,...)
  • vouchery na hru (např. jedinečná možnost nákupu voucherů na hru pro přátele jen pro členy na začátku sezóny)

Předplacené produkty driving range

  • doporučujeme zvolit 2 produkty:
  • jeden základní levný, nad jehož nákupem nemusí nikdo přemýšlet (není cenová bariéra), třeba 5 košů + 1 zdarma.
  • druhý naopak větší, dražší s větší výhodou, třeba 50 košů + 12 zdarma (tam naopak hrajete na to, že je produkt výhodnější, před sezónou mnozí očekávají, že právě letos se vrhnou do tréninku nebo mohou koše sdílet třeba s rodinou). Předplacený driving je pro provozovatele kouzelný produkt. Všichni víme, jak je to nakonec s tréninkovou morálkou hráčů v sezóně...

Upomínkové předměty, patronát předmětů, stromů na hřišti,..

Toto může být potenciálně velmi zajímavá kategorie produktů a záleží na tom, jak budete invenční, jak silnou jste vybudovali značku a jak loajální máte členy a další klienty hřiště.

  • patronát nově vysazeného stromu na hřišti
  • patronát lavičky, posezení na vyhlídce na hřišti,...
  • patronát jamky na hřišti,...
  • upomínkové logo-zboží (míče, oblečení, golfové vybavení - ručníky, vypichovátka, opasky,...)

Vouchery a dárky

Zde je pole působnosti opravdu široké a záleží především na typu služeb, které nabízíte. Namátkou nás napadají:

  • vouchery na hru, ubytování, balíčky hra + ubytování, služby trenéra, kredit do restaurace (nebo třeba voucher na hodnotu), zapůjčení buggy, wellness, masáže, club fitting, výměna gripů, ...

Pro-Shop zboží

  • samozřejmě můžete využít Market také jako prodejní kanál pro zboží z pro-shopu nebo pro výprodej setů z půjčovny, jednotlivých holí, hraných míčů,...

Nápady out of the box

  • nabídka venkovních reklamních ploch (členové mnohdy ani neví, že je tato možnost dostupná a rádi by na hřišti prezentovali svou firmu)
  • pronájem prostor pro výjezdní zasedání, teambuilding
  • narozeninová oslava pro člena v jeho klubu (malý turnaj + večírek)
  • pálenka ze sadu na hřišti, pivo z minipivovaru, limitovaná edice včelího medu z úlů na hřišti,...
  • noční turnaj
  • sbírání míčů na driving range, jízda na sekačce, bankrovačce, navrtávání jamek
  • let balónem / letadlem nad hřištěm, seskok padákem nad hřištěm (tandem), basejump nad hřištěm :-)
  • kempování na hřišti (stání pro karavan / obytné auto s výhledem na hřiště)

Naplňte Market produkty, které se nebudou možná prodávat každý den, ale už samotné umístění na Marketu jim bude dělat reklamu a návštěvníky přivedou na myšlenku: "aha, mohl bych si na hřišti koupit reklamu. Aha, mohl bych tam uspořádat oslavu. Aha, mohl bych z lokálních - golfových produktů sestavit dárkový koš pro kamaráda,..."