menu

GolferIS

GolferIS

 

Manuál 2 - základní instrukce k nastavení GolferIS Market

Toto je návod k využití demo testovací verze GolferIS Market, avšak od ostré verze se liší jen tím, že je do ní integrována testovací platební brána. Všechny návody a pokyny jsou tak platné i pro ostrou verzi.

Administrace
GolferIS Market má společnou databázi s aplikací GolferIS, a proto je možná plná integrace s členskou databází.
 
V administraci je třeba nejdříve nastavit tyto základní hodnoty celého systému:
 
Společnosti - v Nastavení e-shopu je to sekce Společnosti, kde si nastavíte všechny subjekty, které mohou prodávat své produkty na e-shopu.
Jazyky - systém umožňuje jazykové mutace celého řešení, proto je třeba zadat v jakých jazycích budou popisy zboží
Měny - je možno nastavit více měn (CZK, USD, EUR)
DPH - nastavení hodnot DPH
Texty - sekce kde se definují šablony e-mailů, které jsou následně zasílány uživatelům při nákupu
 
Jakmile budou nastaveny základní hodnoty e-shopu, lze pokračovat s nastavením kategorií pro logické zařazení produktů. Základní kategorie jsou nastaveny na členství, služby trenéra, služby resortu, služby restaurace. Jednotlivé kategorie je možno změnit dle libosti. 
 
Založení Produktů
V e-shopu jsou 3 druhy produktů:
 
Členství - pokud nastavuji tento druh, vyberu, se kterým členství chci svázat produkt
Produkt - tady můžeme prodat jakékoliv zboží nebo službu - nevztahuje se k členství
Voucher - mohu prodat jakoukoliv službu nebo zboží s tím, že systém automaticky vystaví dárkový voucher s unikátním kódem.
 
U všech 3 druhů zboží musím vybrat, kdo produkt fakticky prodává, jakou DPH má produkt, zda mohu prodat více kusů produktů (u členství by mělo být zakázané prodej více kusů členství). Nastavíme detailní popisy produktu v jazycích, které jsme povolili, že chceme na e-shopu používat. Zboží pak ještě zařadíme do kategorie, ve které chceme, aby se zobrazovalo.
 
Cenová logika produktů
Velice silná stránka e-shopu je cenotvorba. U jednoho produktu je možné nastavit množství různých cen pro různá členství a také ceny pro neautorizovaného uživatele na e-shopu. V záložce Ceny při tvorbě produktu mohu definovat výchozí cenu a pak ceny pro každý druh Vašeho členství v klubu, tj. mohu pro řádného člena klubu udělat nižší cenu než pro ročního člena klubu. E-shop u autorizovaného člena nabídne lepší cenu nebo zboží vůbec nenabídne, protože nemám přiřazenou cenu (např. pro ročního člena).

V nastavení ceny je možné definovat možnost měsíční platby za služby. V záložce Obecné si nadefinuji od kterého měsíce do kterého měsíce v daném roce chci za službu platit. Pokud tuto hodnotu zvolím, mohu nadefinovat další druh platby a to měsíční s tím, že definuji kolik chci za službu měsíčně.
Systém e-shopu umí automaticky po první platbě kreditní kartou strhávat měsíčně určitou částku. Vždy upozorní uživatele že mu byla stržena částka a v přehledném výpisu zobrazí, kolik je již strženo u každé objednávky. Systém umí sledovat i chybějící platbu, pokud uživatel platí trvalým příkazem. Měsíční platby mohu zase nabídnout pouze pro členy, kteří mají určitý druh členství.
 
U každého produktu mohu dělat i speciální ceny nebo si nastavit původní cenu a na ni navázanou slevu.
 
V nastavení prodejce lze nechat zasílat denní přehledy o prodejích na uvedené e-mailové adresy a dále nechat zasílat vystavené faktury pro Vaši účetní. Systém generuje fakturační řadu zvlášť pro každého prodejce. Doklady a upozornění lze zasílat kontaktním osobám pro každý subjekt prodejce zvlášť.
 
Automatický email po zakoupení
U každého produktu lze po zakoupení poslat informační e-mail s doporučeným návodem, jak službu, členství nebo voucher čerpat. Uživatel tak automaticky dostane informace, aby byl maximálně spokojen a pro Vás jako provozovatele bylo vyřešeno předání potřebných informací při prodeji. Informační email je zaslán až po uhrazení.
 
Jak funguje systém Voucherů
Po úhradě objednávky (kartou nebo převodem, hotově na recepci) je nakupujícímu zaslána faktura a v dalším emailu informace, jak jednotlivé produkty čerpat. Voucher je vygenerován do emailu ve formě grafického voucheru jako obrázek a do obrázku je vložen unikátní kód. Unikátní kód je i v textu emailu. Administrátor e-shopu má přehled nad počtem vystavených, zrušených a zneplatněných voucherů. Jakmile zákazník chce voucher čerpat, musí recepci sdělit unikátní kód, recepce v administraci zadá unikátní kód a systém provede zneplatnění voucheru a zákazník může čerpat. Pokud není vložen správný kód voucheru, není možné zneplatnit voucher. Je to ochrana pro zákazníka i obsluhu. Systém si zapamatuje kdo voucher zneplatnil a kdy. Zákazník o zneplatnění dostane informační e-mail, u kterého si mohu nastavit, jak bude vypadat v sekci Nastavení - Texty.
  • Grafický návrh voucherů Vám může zpracovat náš grafik za 500 Kč bez DPH 
 
Přehled Objednávek
Systém nabízí detailní přehled objednávek s možností zobrazení objednávky nebo faktury. Umožňuje úhradu objednávky i hotově na recepci. Objednávky lze filtrovat, fulltextově prohledávat.
 
Přehled Měsíčních plateb
Systém nabízí detailní přehled objednávek, které jsou v módu měsíční platby za produkty. U každé objednávky je detailní rozpis přijatých plateb, neuhrazených plateb, možnost měsíční úhradu provést hotově na recepci.
 
Přehled Rozúčtování
Pokud je v systému více prodejců,  je potřeba provádět vyúčtování. Provozovatelem platební brány je pouze jeden (hlavní) prodejce (řekněme, že klub), který dostává všechny peníze na bankovní účet vždy následující den (díky systému platební brány GPWebPay).
Systém generuje přehledný dokument v PDF, dle kterého lze provádět převod vybraných plateb na bankovní účet faktického prodejce. Do systému lze také importovat CSV soubor, který pravidelně generuje platební brána a z tohoto CSV souboru jsme schopni detailně zobrazit náklady na prodej jednotlivých Produktů (náklady - poplatky za platební bránu). Prodejci mezi sebou mohou provést vyúčtování (zaslaní plateb v plné výši a nebo rovnou ponížených o poplatek z prodeje který si účtuje provozovatel platební brány). 
 
Virtuální kreditní karta
Abyste mohli provádět nákupy a otestovat si i platbu kartou, níže jsou údaje k virtuální platební kartě. Můžete ji na uvedeném e-shopu použít neomezeně.
 
číslo platební karty: 4056070000000008, expirace karty: 12/2023, kód CVV2: 992
 
Odkazy pro členy klubu které je GolferIS schopen poslat jako dynamickou hodnotu
Posílám Vám odkaz na můj profil jako člena klubu co má virtuální rodinu a každý člen rodiny má jiný druh členství aby jste mohl otestovat nastavení různých cen dle členství.
 
Pokud si vypnete virtuální rodinu tak posílám i odkaz na moji dceru co má roční členství, bude mít jiné ceny než můj uživatel s řádným členstvím.
 
Vrbický Tomáš, řádný člen klubu
odkaz na GolferIS Market - klikni zde pro přihlášení

Vrbická Petra, řádný člen junior 16 - 18 let
odkaz na GolferIS Market - klikni zde pro přihlášení
 
Registrace přístupu do Marketu při první objednávce - karta hráče pro člena klubu
Vytvoří přístup pro uživatele při prvním nákupu, aby se mohl kdykoliv později přihlásit a nakoupit další služby. Pokud to bude člen klubu, uvidí po přihlášení i svůj profil a některá data z GolferIS.
Přehled objednávek a faktur.
 
Další části řešení, na kterých pracujeme nebo plánujeme spustit před začátkem sezóny:
 
Modul exportu faktur pro POHODA, S3 Money  a XML (ISDOC formát).
Možnost si plně napojit Vaše účetní řešení a provádět automatický import faktur. Zákazník již faktury dostane automaticky a zbývá jen import do účetního systému aby byla automatizace kompletní.
 
Modul prodeje startovného a turnajového fee
Toto bude speciální část e-shopu, ve které si z ČGF naimportujete turnaje, které se hrají ve Vašem resortu a u každého turnaje si nastavíte, zda bude možno zakoupit startovné a turnajové fee v e-shopu.
Při nákupu startovného a fee bude e-shop schopen hráče přihlásit na uvedený turnaj. Podmínkou účasti může být, že pouze hráči, kteří mají uhrazeno, budou přihlášeni. Pro Vás bude připraven přehledný výpis objednávek na startovné a turnajová fee, které jsou uhrazeny a na které se čeká.
Na federačním serveru u Vašich turnajů bude zakázané přihlášení na turnaj a v popisu turnaje bude uvedeno, že přihlášky jsou přes e-shop a po úhradě startovného.
 
V přehledu bude seznam přihlášených hráčů. Dalším krokem bude sestavení startovní listiny turnaje v GolferIS a její exportování na ČGF, sdílení na facebook, instagram a zaslání SMS hráčům, případně emailů hráčům.
 
Grafický design emailů
Na tomto pracujeme a zatím není dokončen. Email nyní obsahuje jen důležité údaje. Během několika dnů budeme mít grafiku a textu hotové.
 
Závěrem:
Těšíme se na Vaši zpětnou vazbu z testování a návrhy na zlepšení. V mnoha ohledech přináší GolferIS Market možnosti zcela nového pojetí prodeje služeb a produktů klubu, hřiště i dalších subjektů. Některé souvislosti, benefity, ale i zádrhele neobjevíme jinak, než použitím v praxi.
 
Přehrajte si video popisující veškeré funkce a nastavení GolferIS Market:
 

Držíme Vám palce ve Vašich prodejích přes GolferIS Market a přidáváme soupis tipů a nápadů, jaké produkty můžete nabízet na Marketu. Ve skutečnosti jich jistě vymyslíte mnohem více.

Tipy na produkty na Marketu

Členství

  • roční poplatky jednorázové nebo i  ve variantě měsíčních / čtvrtletních splátek se strháváním částky z platební karty člena (jako u předplatného za aplikace jako jsou Spotify, HBO GO, Netflix,...)
  • roční členství (opět ve variantách jednorázové platby nebo splátek)
  • časově omezené členství (letní prázdniny, jaro, podzim,...)
  • členství s omezeným počtem her (5 her za sezónu)
  • a mnoho dalších variant dle Vašeho ceníku a invence

Předplacené produkty hra

  • kredit na hru
  • hrací karta na počet her
  • neomezená hra na sezónu nebo časově omezená (jen léto, jen jaro,...)
  • vouchery na hru (např. jedinečná možnost nákupu voucherů na hru pro přátele jen pro členy na začátku sezóny)

Předplacené produkty driving range

  • doporučujeme zvolit 2 produkty:
  • jeden základní levný, nad jehož nákupem nemusí nikdo přemýšlet (není cenová bariéra), třeba 5 košů + 1 zdarma.
  • druhý naopak větší, dražší s větší výhodou, třeba 50 košů + 12 zdarma (tam naopak hrajete na to, že je produkt výhodnější, před sezónou mnozí očekávají, že právě letos se vrhnou do tréninku nebo mohou koše sdílet třeba s rodinou). Předplacený driving je pro provozovatele kouzelný produkt. Všichni víme, jak je to nakonec s tréninkovou morálkou hráčů v sezóně...

Upomínkové předměty, patronát předmětů, stromů na hřišti,..

Toto může být potenciálně velmi zajímavá kategorie produktů a záleží na tom, jak budete invenční, jak silnou jste vybudovali značku a jak loajální máte členy a další klienty hřiště.

  • patronát nově vysazeného stromu na hřišti
  • patronát lavičky, posezení na vyhlídce na hřišti,...
  • patronát jamky na hřišti,...
  • upomínkové logo-zboží (míče, oblečení, golfové vybavení - ručníky, vypichovátka, opasky,...)

Vouchery a dárky

Zde je pole působnosti opravdu široké a záleží především na typu služeb, které nabízíte. Namátkou nás napadají:

  • vouchery na hru, ubytování, balíčky hra + ubytování, služby trenéra, kredit do restaurace (nebo třeba voucher na hodnotu), zapůjčení buggy, wellness, masáže, club fitting, výměna gripů, ...

Pro-Shop zboží

  • samozřejmě můžete využít Market také jako prodejní kanál pro zboží z pro-shopu nebo pro výprodej setů z půjčovny, jednotlivých holí, hraných míčů,...

Nápady out of box

  • nabídka venkovních reklamních ploch (členové mnohdy ani neví, že je tato možnost dostupná a rádi by na hřišti prezentovali svou firmu)
  • pronájem prostor pro výjezdní zasedání, teambuilding
  • narozeninová oslava pro člena v jeho klubu (malý turnaj + večírek)
  • pálenka ze sadu na hřišti, pivo z minipivovaru, limitovaná edice včelího medu z úlů na hřišti,...
  • noční turnaj
  • sbírání míčů na driving range, jízda na sekačce, bankrovačce, navrtávání jamek
  • let balónem / letadlem nad hřištěm, seskok padákem nad hřištěm (tandem), basejump nad hřištěm :-)
  • kempování na hřišti (stání pro karavan / obytné auto s výhledem na hřiště)

Naplňte Market produkty, které se nebudou možná prodávat každý den, ale už samotné umístění na Marketu jim bude dělat reklamu a návštěvníky přivedou na myšlenku: "aha, mohl bych si na hřišti koupit reklamu. Aha, mohl bych tam uspořádat oslavu. Aha, mohl bych z lokálních - golfových produktů sestavit dárkový koš pro kamaráda,..."