menu

GolferIS

GolferIS

 

Hotel Královka - Rozhovor s Markétou Šedovou a Alicí Kareisovou

"Od prvního měsíce, kdy se e-shop rozeběhl, jsme on-line sledovali nárůst prodeje v desítkách procent, ke konci roku už to byly stovky procent."

 Týmová fotka: manažerky Alice Kareisová a Markéta Šedová s majitelem Hotelu Královka Tomášem Fotulem.


Před rokem jsme s kolegy rozběhli další e-shop pro golfový resort. Byl to již zhruba osmdesátý za dva roky, které uběhly od chvíle, kdy jsme s tímto naším řešením přišli na trh. Stáli jsme před rozhodnutím co teď. Volby se nabízely dvě. Připravit e-shop na zahraniční expanzi pro golfové resorty a nebo se porozhlédnout po podobných oborech podnikání, kde jsme zabodovali a zkusit své štěstí tam. Volba padla na druhou variantu, specificky na hotely. Sepsal jsem jednoduchý email a začal oslovovat provozovatele hotelů, tedy skupinu zákazníků, kde jsme neměli žádné kontakty, ani reference.

Hotel Královka byl na seznamu mezi prvními a odpověď od manažerek Markéty Šedové a Alice Kareisové přišla obratem. Do telefonu mi v zásadě řekly: "E-shop nutně potřebujeme a chceme. Další Vánoce bez on-line prodeje nezvládneme. Musíte ale přijet za námi a všechno nám ukázat na Královce." Druhý den jsem seděl v krásné restauraci Hotelu Královka s dvěma akčními dámami a věděl jsem, že jestli zrovna tento hotel zrealizuje s námi e-shop na prodej služeb a dárkových voucherů, není šance, že by to nezafungovalo. Kombinace jedinečného, kvalitního produktu a osobností Markéty a Alice, byla zárukou úspěchu, o kterém nyní, s odstupem roku, obě hovoří.

Ukázka e-shopu Hotelu Královka

Jirka: Které faktory vedly k rozhodnutí Vašeho hotelu přejít na prodej voucherů prostřednictvím vlastního e-shopu na platformě GolferIS Market Plus a jaký potenciál jste v této strategii viděli?
Markéta a Alice: "Náš hotel v současné podobě začal fungovat na konci roku 2021 a během cca 1 roku jsme zaznamenali výrazný nárůst prodeje papírových voucherů. Po Vánocích roku 2022 jsme věděli, že musíme přistoupit k systému e-shopu, kvůli přehlednosti a především automatizaci prodeje."

Jirka: Mohly byste popsat proces implementace prodeje voucherů do stávajících procesů a jak složitá byla příprava e-shopu?
Markéta a Alice: Proces implementace e-shopu byl překvapivě rychlý. Za necelý měsíc byla všechna nastavení připravena ke spuštění. Administrace je uživatelsky přívětivá a přehledná, takže jde rychle pochopit. Po doladění obsahu a platebních propojení jsme mohli e-shop po měsíci spustit naostro. Pak už jsme jen sledovali nárůsty prodejů voucherů.

Jirka: Jaký ohlas jste na tuto novou formu nákupu zaznamenali? Jak reagovali na změnu Vaši zákazníci a jaká byla jejich zpětná vazba?
Markéta a Alice: Od prvního měsíce, kdy se e-shop rozeběhl, jsme on-line sledovali nárůst prodeje v desítkách procent, ke konci roku už to byly stovky procent. Víme, že naši zákazníci jsou rádi, že jsme jim nákup voucherů zrychlili a především zjednodušili.

Jirka: Přechod na prodej přes e-shop nebyla změna jen pro klienty Hotelu Královka, ale také pro Vás jako management, ale také pro další členy týmu, jako jsou recepční, obsluha v restauraci apod. Jak jste vnímaly změnu vy a jak vaše kolegyně a kolegové?
Markéta a Alice: Pro Alici to byl měsíc vylaďování technikálií, ale vzhledem k jejím zkušenostem z předchozích firem vše proběhlo hladce. Kolegům jsme vypracovali podrobný návod na uplatnění voucherů, snažily jsme se pojmout každou situaci, která může nastat.

Jirka: Jaký byl celkový dopad strategie prodeje voucherů na tržby hotelu a jak nyní hodnotíte úspěch tohoto nového prodejního kanálu?
Markéta a Alice: Výsledky z prodeje přes e-shop výrazně předčily očekávání jak naše, tak i majitelů :-) Kontinuální nárůst prodeje hovoří za vše. Jsme rádi, že jsme do toho jako hotel šli a doporučujeme určitě všem.

Jirka: Můžete nastínit Vaše plány pro budoucí vývoj strategie prodeje voucherů prostřednictvím Vašeho e-shopu? Jaké další inovace v marketingu a prodeji zvažujete?
Markéta a Alice: Do budoucna počítáme s dalším rozvojem prodejních kanálů. Průběžně také doplňujeme nové produkty, které si zákazníci žádají a upravujeme jejich podobu dle aktuálních potřeb.

Jirka: Nechceme si ale povídat jen o e-shopu. Prozraďte, na co se letos mohou Vaši hosté těšit na Královce, jaké akce je čekají.
Markéta a Alice: Protože Královku stále vnímáme jako rozjíždějící se projekt, neustále nás napadají nové možnosti. V plánu je náš Královkový merch, plánujeme soutěž o nový slogan, chceme navázat na loňský úspěšný nultý ročník srazu Porsche na Královce. Na papíře máme bazén, velké wellness, navýšení kapacity ubytování a hlavně konferenční sál s kapacitou 200 osob. Stále rozšiřujeme nabídku teambuildingů pro firemní zákazníky, od klasických sportovních, poznávacích, turistických, relaxačních až po ty ekologické. Snažíme se při nich ve spolupráci s Milujeme Jizerky, z.s. vysazovat nové stromky, stavět hmyzí hotely a ptačí budky nebo čištit tůně a lesy. Chceme a nadále budeme tu úžasnou energii místní přírodě vracet.

Závěrem
Rád bych především pozval všechny čtenáře k návštěvě Královky. Až budete odjíždět, zaručuji Vám, že budete vybaveni dobrou náladou a energií, kterou načerpáte z výhledů na panorama Jizerských hor. Myslím si, že si domů povezete pořádnou porci inspirace a chuti budovat, zlepšovat a pečovat o každý detail ve Vašem hotelovém provozu tak, jak to na vlastní kůži zažijete na Královce. A pokud se potkáte s Markétou a Alicí, odvezete si jistě i kontakt na tyto dvě energické a milé dámy, které s Vámi sdílí každodenní radosti a starosti péče o hotelové hosty.

Líbil se Vám rozhovor? Přečtěte si, jak své zkušenosti s nasazením e-shopu hodnotí manažerka resortu Volcano Complex v Praze, Martina Kasprišin.